Nowy sezon, nowe kolory!

Nowe trendy

Najczęściej gotowa odzież trafia do farbiarni, aby uzyskała nowe walory estetyczne. Jak wiadomo, moda zmienia się co sezon. Zdarza się, że którejś wiosny niezwykle modny robi się dany kolor lub zestawianie kolorów (np. efekt ombre). Ubrania, które pasują do bieżących trendów schodzą wtedy ze sklepowych półek jak ciepłe bułeczki. Dlatego też producent, któremu nie sprzedają się np. białe koszulki, postanawia nadać im nowy, modny kolor. Do farbiarni trafia cała seria ubrań, a specjaliści farbują je tak, aby ich nie uszkodzić, a końcowy efekt był trwały i solidny. Producentom bardzo zależy, aby farba nie puszczała podczas prania. Klienci są bardzo sfrustrowani, gdy jedna koszulka farbuje im cały wsad, który był w pralce, przez co niszczy wiele innych ubrań.

Niesprzedający się model

Zdarza się również, że producent odzieży stworzył serię ubrań, która po prostu się nie sprzedaje. Kolekcja zalega w magazynie, a klienci nie są zainteresowani ubraniami, które nie przyciągają wzroku. Wtedy właśnie wielu producentów decyduje się też na oddanie kolekcji do farbiarni lub poddaniu ubrań uszlachetnianiu. Zwykłe, proste spodnie jeansowe, które zafarbuje się na modny kolor i doda im kilka przetarć, zyskują kompletnie nowy charakter. Nagle okazuje się, że ta sama kolekcja, poddana lekkim zmianom, staje się strzałem w dziesiątkę i jest rozchwytywana.

Niezadowolenie z produktu

Czasami producenci odzieży zlecają szycie jakiegoś modelu, jednak gdy kolekcja dociera do nich okazuje się, że nie są do końca zadowoleni z efektu końcowego. Wtedy również, by ratować sprzedaż, decydują się „ulepszyć” felerną serię ubrań kolorem lub zdobieniami.

foto