niebieskie spodnie jeansy
Tak to
robimy

Uszlachetnianie tkanin

Uszlachetnianie tkanin możesz zlecić naszej farbiarni Bilo! Bazując na naszym wieloletnim doświadczeniu, przedstawiamy szeroką ofertą uszlachetniania tkanin i wyrobów gotowych. Na czym zatem polega ta usługa? Uszlachetnianie tkanin nazywane inaczej apreturą oznaczającą zbiór różnorodnych procesów obróbki materiału, których celem jest podniesienie walorów estetycznych i użytkowych materiałów. Warto uszlachetniać materiały, ponieważ zyskują one właściwości antybakteryjne, zapobiegają mechaceniu się podczas użytkowania oraz nabierają gładkości w dotyku. Uszlachetnianie wyrobów gotowych sprawi, że stają się one odporne na rozerwanie i bardziej podatne na farbowanie.

Zabiegi, jakie wchodzą w zakres uszlachetniania tkanin, to:

  • dekatyzacja tkanin,
  • farbowanie tkanin,
  • wybielanie tkanin,
  • uszlachetnianie wyrobów gotowych.

Metody uszlachetniania tkanin

Wykonujemy prace w zakresie uszlachetniania tkanin poprzez zastosowane trzech podstawowych metod: chemicznej, mechanicznej lub termicznej. Do chemicznego uszlachetnienia tkanin stosujemy odpowiednie środki, dzięki którym uzyskujemy efekt intensywności koloru, nabłyszczenia lub zwiększamy wytrzymałość materiałów. Z tych trzech metod najpopularniejsza jest apretura chemiczna ulepszająca tkaninę oraz podnosząca jej klasę i jakość. Nie ograniczamy się tylko do jednej metody. Zarówno mechaniczne, jak i termiczne metody uszlachetniania tkanin są ekologiczną alternatywną dla chemicznego uszlachetniania tkanin. Spośród nich najczęściej wykonujemy kalandrowanie, które polega na wygładzeniu i nadaniu połysku tkaninom poprzez proces walcowania.

W naszej farbiarni Bilo dysponujemy nowoczesnymi maszynami, dzięki którym zlecenia realizujemy terminowo, a jakość przeprowadzonych prac w zakresie uszlachetniania tkanin i wyrobów gotowych jest na najwyższym poziomie. Funkcjonujemy już od 1988 roku, więc przez te wszystkie lata zebraliśmy bagaż doświadczeń i rozległą wiedzę branżową. Dzięki temu możemy dziś nie tylko odpowiadać na zapotrzebowanie rynku, ale także kreować nowe trendy w modzie.